Forum www.grapustkowia.fora.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
<    Mechanika   ~   ZASADY OGÓLNE V2 (official)
StalkerPMC
PostWysłany: Pią 22:56, 22 Lut 2013 
Gracz


Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


To jest obecnie obowiązująca mechanika gry:

Gracz na początku losuje punkty życia, za pomocą rzutu 4k20. Jeżeli wynik jest poniżej 40, gracz otrzymuje dodatkowy rzut 1k20. Gracz otrzymuje także 5 punktów HP na każdy poziom doświadczenia.

Trafienie w korpus zadaje 100% obrażeń, trafienie w kończyny 50%. Trafienie w głowę jest śmiertelne (nie, jeżeli gracz ma do wykorzystania punkt przeznaczenia, wtedy jest wykorzystywany automatycznie, a gracz otrzymuje takie same obrażenia jak od strzału w korpus, ale nie może kontynuować walki.)

- rzut na trafienie to rzut kością 1k10, wynik 5 lub powyżej oznacza trafienie, w przypadku celowania w kończyny wymagany jest wynik równy lub powyżej 6, trafienie w głowę równy lub powyżej 7. W przypadku braku umiejętności strzelania z konkretnego rodzaju broni, stosowany jest dodatkowy modyfikator 1k4 przy czym wynik oznacza ilość punktów odejmowanych od rzutu na trafienie.

PRZYKŁAD
(okrojony z opisu walki który jest OBOWIĄZKOWY, rzuty przeprowadzone z użyciem kości)
Kod:

Staszek (51pkt HP), uzbrojony w pistolet colt 1911A7 (2d6+2), mierzy w korpus bandyty (42pkt HP) uzbrojonego w pistolet beretta 92FS (2d6+1):

Staszek (51)- (strzał w korpus, rzut na celność - 6) - 12DMG
Bandyta (30)- (strzał w korpus - 1) - CHYBIŁ
Staszek (51)- (strzał w korpus - 7) - 12DMG
Bandyta (18)- (strzał w głowę - 5) - CHYBIŁ
Staszek (51)- (strzał w głowę - 10) - Mózg bandyty rozpryskuje się na asfalcie


Każda rana zadaje 1k6 DMG co pół godziny, jeżeli nie zostanie zabandażowana. Jeżeli zostaje użyty opatrunek prowizoryczny, krwawienie zostaje powstrzymane kosztem dodatkowego 1k6 podczas bandażowania.

- Początkowy gracz wybiera trzy umiejętności, po czym ustala je pod względem priorytetu. Wysokość modyfikatora ustalana jest za pomocą rzutu kością 1k10 z modyfikatorem (- 1,2,3) w zależności od priorytetu. Rzut na powodzenie to 1k20. W miarę nabywania doświadczenia, kiedy modyfikator osiągnie powyżej 15, rzut szansy zmienia się na 1k10+1k20, później można dodać jedną umiejętność z modyfikatorem 1k8-1.

Kod:

Umiejętności:
- Walka wręcz
- Broń Biała
- Broń lekka (pistolety, SMG)
- Broń długa (Strzelby, karabiny myśliwskie, szturmowe, snajperskie)
- Mechanika (inżynieria, broń improwizowana )
- Kamuflaż (skradanie się+maskowanie)
- Zręczność (bieganie, wspinanie się, )
- Percepcja (dostrzeganie przedmiotów, znajdowanie dodatkowych itemów, -widzenie w nocy )
- Kondycja (siła, wytrzymałość, )
- Pierwsza pomoc (, używanie improwizowanych opatrunków)
- Survival (broń improwizowana, budowanie schronień i kryjówek)


- PUNKT PRZEZNACZENIA

za każdy poziom doświadczenia, i każdą wyjątkowo epicką akcję, MG daje graczowi punkt przeznaczenia. Może być wykorzystany w dowolnej sytuacji: walka, szukanie szpeju, handel, mechanika itp. wykorzystanie punktu przeznaczenia zawsze daje maksymalny wynik: trafienie śmiertelne, znaleziony sprzęt wysokiej klasy w idealnym stanie, itp itd.



dodatkowo, stałe i czasowe modyfikatory [statusy]. Osoba ranna w nogę otrzymuje status [Ranny] do czasu opatrzenia, Osoba nosząca ciężki pancerz otrzymuje status związany z pancerzem (brak możliwości skradania się i szybkiego biegu).

Następnym modyfikatorem są narzędzia jakie się posiada. Każdy przedmiot może być [U] Uszkodzony, [Z] Zużyty, [N] Nowy (nie dotyczy broni).
Przedmioty uszkodzone mają modyfikator -2, zużyte -1, Nowe: 1. (k10+modyfikator)

Broń:
[U] Uszkodzona (-3)
[Z] Zużyta (-2)
[N] Nowa (1)
[+] Podrasowana (3)
[++] Mocno Podrasowana (4)

Broń również ma swój poziom: 1-5.
Nadaje to dodatkowe modyfikatory: Na poz. pierwszym jest to zero, na poziomie 5 jest to 10.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez StalkerPMC dnia Sob 0:21, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum www.grapustkowia.fora.pl Strona Główna  ~  Mechanika

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach