Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
To jest obecnie obowiązująca mechanika gry:
Gracz na początku losuje punkty życia, za pomocą rzutu 4k20. Jeżeli wynik jest poniżej 40, gracz otrzymuje dodatkowy rzut 1k20. Gracz otrzymuje także 5 punktów HP na każdy poziom doświadczenia.
Trafienie w korpus zadaje 100% obrażeń, trafienie w kończyny 50%. Trafienie w głowę jest śmiertelne (nie, jeżeli gracz ma do wykorzystania punkt przeznaczenia, wtedy jest wykorzystywany automatycznie, a gracz otrzymuje takie same obrażenia jak od strzału w korpus, ale nie może kontynuować walki.)
- rzut na trafienie to rzut kością 1k10, wynik 5 lub powyżej oznacza trafienie, w przypadku celowania w kończyny wymagany jest wynik równy lub powyżej 6, trafienie w głowę równy lub powyżej 7. W przypadku braku umiejętności strzelania z konkretnego rodzaju broni, stosowany jest dodatkowy modyfikator 1k4 przy czym wynik oznacza ilość punktów odejmowanych od rzutu na trafienie.
PRZYKŁAD
(okrojony z opisu walki który jest OBOWIĄZKOWY, rzuty przeprowadzone z użyciem kości)
Kod: |
Staszek (51pkt HP), uzbrojony w pistolet colt 1911A7 (2d6+2), mierzy w korpus bandyty (42pkt HP) uzbrojonego w pistolet beretta 92FS (2d6+1):
Staszek (51)- (strzał w korpus, rzut na celność - 6) - 12DMG
Bandyta (30)- (strzał w korpus - 1) - CHYBIŁ
Staszek (51)- (strzał w korpus - 7) - 12DMG
Bandyta (18)- (strzał w głowę - 5) - CHYBIŁ
Staszek (51)- (strzał w głowę - 10) - Mózg bandyty rozpryskuje się na asfalcie
|
Każda rana zadaje 1k6 DMG co pół godziny, jeżeli nie zostanie zabandażowana. Jeżeli zostaje użyty opatrunek prowizoryczny, krwawienie zostaje powstrzymane kosztem dodatkowego 1k6 podczas bandażowania.
- Początkowy gracz wybiera trzy umiejętności, po czym ustala je pod względem priorytetu. Wysokość modyfikatora ustalana jest za pomocą rzutu kością 1k10 z modyfikatorem (- 1,2,3) w zależności od priorytetu. Rzut na powodzenie to 1k20. W miarę nabywania doświadczenia, kiedy modyfikator osiągnie powyżej 15, rzut szansy zmienia się na 1k10+1k20, później można dodać jedną umiejętność z modyfikatorem 1k8-1.
Kod: |
Umiejętności:
- Walka wręcz
- Broń Biała
- Broń lekka (pistolety, SMG)
- Broń długa (Strzelby, karabiny myśliwskie, szturmowe, snajperskie)
- Mechanika (inżynieria, broń improwizowana )
- Kamuflaż (skradanie się+maskowanie)
- Zręczność (bieganie, wspinanie się, )
- Percepcja (dostrzeganie przedmiotów, znajdowanie dodatkowych itemów, -widzenie w nocy )
- Kondycja (siła, wytrzymałość, )
- Pierwsza pomoc (, używanie improwizowanych opatrunków)
- Survival (broń improwizowana, budowanie schronień i kryjówek)
|
- PUNKT PRZEZNACZENIA
za każdy poziom doświadczenia, i każdą wyjątkowo epicką akcję, MG daje graczowi punkt przeznaczenia. Może być wykorzystany w dowolnej sytuacji: walka, szukanie szpeju, handel, mechanika itp. wykorzystanie punktu przeznaczenia zawsze daje maksymalny wynik: trafienie śmiertelne, znaleziony sprzęt wysokiej klasy w idealnym stanie, itp itd.
dodatkowo, stałe i czasowe modyfikatory [statusy]. Osoba ranna w nogę otrzymuje status [Ranny] do czasu opatrzenia, Osoba nosząca ciężki pancerz otrzymuje status związany z pancerzem (brak możliwości skradania się i szybkiego biegu).
Następnym modyfikatorem są narzędzia jakie się posiada. Każdy przedmiot może być [U] Uszkodzony, [Z] Zużyty, [N] Nowy (nie dotyczy broni).
Przedmioty uszkodzone mają modyfikator -2, zużyte -1, Nowe: 1. (k10+modyfikator)
Broń:
[U] Uszkodzona (-3)
[Z] Zużyta (-2)
[N] Nowa (1)
[+] Podrasowana (3)
[++] Mocno Podrasowana (4)
Broń również ma swój poziom: 1-5.
Nadaje to dodatkowe modyfikatory: Na poz. pierwszym jest to zero, na poziomie 5 jest to 10.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StalkerPMC dnia Sob 0:21, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|